PhD theses (HF-IGIS): Recent submissions
Now showing items 21-24 of 24
-
Å måle og registrere matematikklæreres undervisningskunnskap : En studie av hvordan det er mulig å måle og studere matematikklæreres undervisningskunnskap, og mulige begrensninger og styrker ved måter en måler og studerer kunnskap på
(PhD thesis UiS;249, Doctoral thesis, 2015-04-10)Lærererens undervisningskunnskap i matematikk (UKM) blir i forskningen fremhevet som en faktor med stor betydning for både undervisningskvalitet og elevers læring. Utgangspunktet for denne studien er spørsmålet om hvordan ... -
Treningsprosessen i distanseløp på internasjonalt nivå : En analyse av treningsmengde, treningsintensitet og krav til fysisk kapasitet
(PhD thesis UiS;211, Doctoral thesis, 2014-01-09)Bakgrunn: Det er få studier som har sett på hvordan treningen til de aller beste distanseløperne fordeler seg på ulike intensitetsnivå gjennom et treningsår. Det er godt dokumentert at hastigheten ved anaerobe terskel ... -
DAt-Kon – et verktøy for differensiering av atferds- og konsentrasjonsvansker hos barn
(PhD thesis UiS;204, Doctoral thesis, 2013-10-25)DAt-Kon is a Norwegian assessment tool for behavioral and concentration problems in children as described by parents and close guardians in the home and school setting. The term ‘DAt-Kon’ is an acronym for ‘Differentiation ... -
Å lære å kommunisere i det moderne klasserommet : en kvalitativ studie av interaksjonsformer på ungdomstrinnet
(PhD thesis UiS;127, Doctoral thesis, 2011)The study seeks to analyse teaching and learning as communicative institutional practices, and what conditions of learning and socialization that are study also argue that when students are participating in social practices ...