Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMelhus, Lida Haug
dc.date.accessioned2014-06-24T13:17:52Z
dc.date.available2014-06-24T13:17:52Z
dc.date.issued2014-05-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/196708
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationnb_NO
dc.description.abstractTittel Hvordan kan læreren skape lærelyst hos sine elever, for å unngå frafall i videregående skole? En oppgave om frafall, motivasjon og mestring. Bakgrunn for valg av tema Min interesse for tema handler om hvordan jeg som lærer skal kunne hjelpe mine elever i forhold til motivasjon og mestring i læringssituasjoner, og langsiktig for å kunne unngå frafall i videregående skole for den enkelte. Regjeringens og samfunnets fokus både økonomisk og sosialt på dette tema er stort i dag, og det vil i følge forskning øke med årene. At flere får øynene opp for tema og interesserer seg for det vil kunne hjelpe de det gjelder, både på individ- men også på strukturnivå. Vi tjener alle på at så mange som mulig er med på å bygge landet. Metode og teori Jeg ville ha innsikt i en elevs og to læreres opplevelser og erfaringer om frafall, motivasjon og mestring. Det er derfor blitt benyttet kvalitativ metode, med fenomenologisk design og semistrukturert intervju. Denne metoden gir mulighet for dybde og innsikt i informantenes livshistorier. Grunnlaget for teorien er hentet fra tidligere forskning, offentlige utredninger og teori.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;
dc.subjectspesialpedagogikknb_NO
dc.subjectfrafallnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.titleHvordan kan læreren skape lærelyst hos sine elever, for å unngå frafall i videregående skole?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel