• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Media and Social Sciences (SV-IMS)
  • Studentoppgaver (SV-IMS)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Media and Social Sciences (SV-IMS)
  • Studentoppgaver (SV-IMS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovasjon, teknologi og suksesskriterier

Krogh, Kristine
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Master.pdf (1.074Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2385206
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1517]
Abstract
I denne masteravhandlingen har det blitt tatt utgangspunkt i to store teknologi programmer som oljeselskapet SOL var med på å starte på 1990 tallet i samarbeid med andre industri-selskaper, og som senere gjerne fikk Norges Forskningsråd og andre oljeselskap med på finansieringen. Prosjektene fikk stor betydning for muligheten til å utvikle olje og gassfelt på store havdyp. Samtidig ga dette en mulighet for de involverte industriselskapene til å satse internasjonalt. Industriselskapene har oppnådd en betydelig markedsandel på verdensbasis.

Masteravhandlingen vil i hovedtrekk ta for seg lederrollen, hvilke strategier som viste seg å gjøre prosjektene vellykket, innovative team, radikal og inkrementell innovasjon samt hvordan lederens skifte av rolle har betydning for videre satsing på radikal eller inkrementell innovasjon. Det ble også undersøkt bruk av markedsføringsstrategi og markedsføringsapparat/ nettverk, samt hvor stor verdiskapningen har vært i de ulike selskapene, verdiskapningen for utvikling av feltene og for øvrige virksomheter. Prosjektene som er med i denne masteravhandlingen er store radikale innovasjoner som førte til at markedet endret seg. De radikale innovasjonene er fortsatt ledende på markedet og har tilført selskapene stor suksess.
Description
Master's thesis in Change Management
Publisher
University of Stavanger, Norway
Series
Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit