Show simple item record

dc.contributor.authorSeljebotn, Per Helge
dc.date.accessioned2016-09-21T13:26:25Z
dc.date.available2016-09-21T13:26:25Z
dc.date.issued2016-05-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2409423
dc.descriptionMaster's thesis in Health and social sciencesnb_NO
dc.description.abstractDenne studien undersøkte kva effektar intervensjonen i Aktiv Skole hadde på fysisk aktivitetsnivå og aerob kapasitet. Metode: Aktiv skole var ein klyngerandomisert, kontrollert studie som inkluderte elevar ved 5. trinn frå 9 skular (n=473). Kjernekomponenten i intervensjonen var aktiv læring, der fysisk aktivitet vart brukt som metodeval i fagformidlinga. Friminuttsaktivitet og lekse i fysisk aktivitet var også ein del av intervensjonen. Målingar ved baseline og posttest inkluderte akselerometermålt fysisk aktivitet (7 dagar) og aerob kapasitet målt med Andersen test. Resultat: På totalt aktivitetsnivå hadde intervensjonsgruppa ein netto intervensjonseffekt på 9 minutt moderat til høg fysisk aktivitet (MHFA) per dag, 61 teljingar per minutt (TPM) og 949 steg per dag (alle interaksjonar p<0,01). Analysar av undergrupper viste at intervensjonseffekten på TPM berre var signifikant hos jenter (nettoeffekt 73 TPM, p=0,016), medan effekten på MHFA berre var signifikant hos gutar (nettoeffekt 11 minutt, p=0,01). Ein fann signifikant effekt på inaktivitet i favør av intervensjonsgruppa (nettoeffekt -14 minutt per dag, p=0,04). Analysar av undergrupper viste signifikant effekt på inaktivitet berre hos jenter (nettoeffekt -28 minutt, p=0,001). Ein fann ingen intervensjonseffekt på aerob kapasitet på gruppenivå (p=0,52), berre hos borna med lågast aerob kapasitet ved baseline (p=0,01). Hos desse borna var intervensjonseffekten berre signifikant hos gutane (p=0,007). Analysar av enkelttimar viste at timar med aktiv læring gir MHFA i 26 % av tida og 1559 TPM, noko som er på nivå med kroppsøvingstimar. Konklusjon: Funna i denne studien indikerer at Aktiv Skole-modellen kan vere ei fruktbar tilnærming for å auke aktivitetsnivå og redusere inaktivitet hos born, samt betre aerob kapasitet hos born med låg aerob kapasitet. Framtidig forsking bør fokusere på tiltak som kan senke terskelen for aktiv læring i skulen, auke gjennomføringsgraden og slik bidra til ein auke i aktivitetsnivå og aerob kapasitet.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IH/2016;
dc.rightsNavngivelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/*
dc.subjecthelse- og sosialfagnb_NO
dc.subjectfysisk aktivitetnb_NO
dc.subjecthelsenb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectaerob kapasitetnb_NO
dc.subjectintervensjonnb_NO
dc.subjectaktiv læringnb_NO
dc.subjectaktiv skolenb_NO
dc.titleDagleg fysisk aktivitet i barneskulen og effektar på aktivitetsnivå og aerob kapasitet. Aktiv skole: Ein klyngerandomisert, kontrollert studie.nb_NO
dc.title.alternativeDaily physical activity in elementary school and intervention effects on activity level and aerobic capacity. Active School: A cluster randomized, controlled study.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Basic medical, dental and veterinary science disciplines: 710nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 3.0 Norge