dc.contributor.advisor | Gjerald, Olga | |
dc.contributor.author | Nilsen, Kari Anne | |
dc.date.accessioned | 2016-10-20T08:11:26Z | |
dc.date.available | 2016-10-20T08:11:26Z | |
dc.date.issued | 2016-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2416563 | |
dc.description | Master's thesis in Service Management | nb_NO |
dc.description.abstract | I denne eksplorerende studien er elever i videregående skoles oppfatning av den dyktige lærer blitt undersøkt, analysert og tolket. Det er også diskutert hvordan elevenes oppfatning kan gi et bidrag til å forstå rollen læreren har som klasseleder. Bakgrunnen for studien er diskusjonen som går i det offentlige rom om at norsk skole ikke er dyktig nok, og at det er behov for reformer i høyere utdanning for å sikre flere kompetente lærere. I følge nyere forskning er læreren den enkeltfaktoren som synes å ha størst effekt på elevenes prestasjoner. | |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016; | |
dc.subject | serviceledelse | nb_NO |
dc.subject | pedagogisk psykologi | nb_NO |
dc.subject | ledelse | nb_NO |
dc.subject | utdanningsvitenskap | |
dc.title | Elevenes oppfatning av en dyktig lærer i videregående skole | nb_NO |
dc.title.alternative | en eksplorativ studie av elevenes oppfatninger sett opp mot klassisk ledelsesteori og hvordan dette kan styrke og bevisstgjøre læreren i sin rolle som leder | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 | nb_NO |