Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjuland, Raymond
dc.contributor.authorSimonsen, Peder Haga
dc.date.accessioned2017-01-05T11:39:15Z
dc.date.available2017-01-05T11:39:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2426404
dc.descriptionMaster's thesis in Didactics of mathematics for primary schoolnb_NO
dc.description.abstractDenne studien omhandler muntlige tilbakemeldinger som gis i klasserommet som fenomen i matematikkundervisning knyttet til problemløsningsoppgaver. For å undersøke dette fenomenet har jeg gjennomført en kvaliativ case-studie, hvor en ungdomsskoleklasse har blitt observert i arbeid med problemløsningsoppgaver. Følgende forskningsspørsmål ble stilt: Hvilket potensial ligger det for læring i tilbakemeldinger som blir gitt til deltakerne i matematikkundervisning som omhandler arbeid med problemløsningsoppgaver? Kan bruk av problemløsningsoppgaver være med å fremme tilbakemeldinger mellom deltakere i matematikkundervisningen? Datagrunnlaget i studien baserer seg på kvalitative metoder. Resultatet fra studien tyder på at læreren kan gi elevene tilbakemeldinger med læringspotensial når disse er relatert til elevenes løsningsprosess. Det kommer også frem at det kan være utfordrende å gi gode tilbakemeldinger knyttet til målet med læringsaktiviteten og som gir råd for hvordan å arbeide videre for å forbedre egen læring, når elevene arbeider med problemløsningsoppgaver. Studien viser også at deltakerne ser på arbeid mednb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjecttilbakemeldingnb_NO
dc.subjectdialognb_NO
dc.subjectproblemløsingnb_NO
dc.subjectstillasbyggingnb_NO
dc.subjectkommognisjonnb_NO
dc.titleMuntlige tilbakemeldigners betydning for elever læring: En studie av tilbakemeldinger gitt til deltakere i matematikkundervisning, som omhandler arbeid med problemløsningsoppgaver.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber121nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel