Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFinne, Christina
dc.contributor.authorRusten Døvik, Stine
dc.coverage.spatialMalawinb_NO
dc.date.accessioned2018-02-16T12:19:22Z
dc.date.available2018-02-16T12:19:22Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2485391
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationnb_NO
dc.description.abstractDenne masteroppgavens formål har vært å undersøke Malawiske skoleaktørers (rektor, spesiallærer og lærere) beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende arbeid ved sin skole. Den metodiske framgangsmåten var intervju. Resultater viste at inkluderingskonseptet ble knyttet til særlig ”elever med spesielle behov” og denne gruppen elever sin rett til å få tilgang til skole og utdanning. Inkludering som ideologi virket til å ha sterk oppslutning, men samtidig ble det trukket fram mange utfordringer knyttet til inkludering i praksis.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;
dc.subjectinkluderingnb_NO
dc.subjectMalawinb_NO
dc.subjectspesialpedagogikknb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.subjectinclusive educationnb_NO
dc.subjecteducation for allnb_NO
dc.titleMalawiske skoleansattes beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende praksisnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.source.pagenumber106nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [1070]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel