dc.contributor.advisor | Finne, Christina | |
dc.contributor.author | Rusten Døvik, Stine | |
dc.coverage.spatial | Malawi | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-02-16T12:19:22Z | |
dc.date.available | 2018-02-16T12:19:22Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2485391 | |
dc.description | Master's thesis in Special education | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne masteroppgavens formål har vært å undersøke Malawiske skoleaktørers (rektor, spesiallærer og lærere) beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende arbeid ved sin skole. Den metodiske framgangsmåten var intervju. Resultater viste at inkluderingskonseptet ble knyttet til særlig ”elever med spesielle behov” og denne gruppen elever sin rett til å få tilgang til skole og utdanning. Inkludering som ideologi virket til å ha sterk oppslutning, men samtidig ble det trukket fram mange utfordringer knyttet til inkludering i praksis. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017; | |
dc.subject | inkludering | nb_NO |
dc.subject | Malawi | nb_NO |
dc.subject | spesialpedagogikk | nb_NO |
dc.subject | utdanningsvitenskap | nb_NO |
dc.subject | inclusive education | nb_NO |
dc.subject | education for all | nb_NO |
dc.title | Malawiske skoleansattes beskrivelser av inkluderingsbegrepet og inkluderende praksis | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.description.version | submittedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 106 | nb_NO |