dc.contributor.advisor | Dessingué, Alexandre | |
dc.contributor.author | Forsell, Ingrid | |
dc.date.accessioned | 2018-06-29T09:27:31Z | |
dc.date.available | 2018-06-29T09:27:31Z | |
dc.date.issued | 2018-05-18 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2503760 | |
dc.description | Master's thesis in History didactics | nb_NO |
dc.description.abstract | Dette er en oppgave som tar sikte på å undersøke hvordan 22. juli senteret har blitt begrunnet og tatt imot. Oppgavens problemstilling er: Hvordan har etableringen av 22. juli-senteret blitt begrunnet og tatt i mot? - En undersøkelse av diskursen i media med et minneteoretisk perspektiv.
Oppgven er en analyse av ulike typer tekster knyttet til en diskurs rundt 22. juli-senteret, som er publisert i media. Tekstene sier noe om hvordan 22. juli-senterets begrunnes fra faglig og politisk hold, samt senterets mottakelse fra sosiale medier og diverse presse. Tekstene blir tolket fra et minneteoretisk perspektiv, og prøver dermed å møte uttrykk for minner i media med teori. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018; | |
dc.subject | 22. juli-senteret | nb_NO |
dc.subject | 22. juli 2011 | nb_NO |
dc.subject | minner | nb_NO |
dc.subject | minnestudier | nb_NO |
dc.subject | kollektive minner | nb_NO |
dc.subject | historiedidaktikk | nb_NO |
dc.subject | 22. juli | |
dc.title | Etableringen av 22. juli-senteret: En undersøkelse av diskursen i media | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::History: 070 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 82 | nb_NO |