Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDessingué, Alexandre
dc.contributor.authorForsell, Ingrid
dc.date.accessioned2018-06-29T09:27:31Z
dc.date.available2018-06-29T09:27:31Z
dc.date.issued2018-05-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2503760
dc.descriptionMaster's thesis in History didacticsnb_NO
dc.description.abstractDette er en oppgave som tar sikte på å undersøke hvordan 22. juli senteret har blitt begrunnet og tatt imot. Oppgavens problemstilling er: Hvordan har etableringen av 22. juli-senteret blitt begrunnet og tatt i mot? - En undersøkelse av diskursen i media med et minneteoretisk perspektiv. Oppgven er en analyse av ulike typer tekster knyttet til en diskurs rundt 22. juli-senteret, som er publisert i media. Tekstene sier noe om hvordan 22. juli-senterets begrunnes fra faglig og politisk hold, samt senterets mottakelse fra sosiale medier og diverse presse. Tekstene blir tolket fra et minneteoretisk perspektiv, og prøver dermed å møte uttrykk for minner i media med teori.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;
dc.subject22. juli-senteretnb_NO
dc.subject22. juli 2011nb_NO
dc.subjectminnernb_NO
dc.subjectminnestudiernb_NO
dc.subjectkollektive minnernb_NO
dc.subjecthistoriedidaktikknb_NO
dc.subject22. juli
dc.titleEtableringen av 22. juli-senteret: En undersøkelse av diskursen i medianb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::History: 070nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283nb_NO
dc.source.pagenumber82nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel