Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMosvold, Reidar
dc.contributor.authorKnotten, Torunn Sand
dc.date.accessioned2018-08-09T13:16:09Z
dc.date.available2018-08-09T13:16:09Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2508280
dc.descriptionMaster's thesis in Didactics of mathematics for primary schoolnb_NO
dc.description.abstractDette er en kvalitativ case-studie av omvendt undervisning i matematikk. Hensikten var å analysere den matematiske diskursen i slike klasserom med tanke på å si noe om nivået på diskursen og elevenes muligheter til å lære. Det er Sfards kommognitive læringsperspektiv som ligger til grunn for studien, og i dette perspektivet defineres læring som varig endring av diskurs. Data er innhentet fra to grupper i Matematikk 1T i videregående skole, og det er gjort video- og lydopptak. Datamaterialet ble analysert i tråd med MDI (Mathematical Discourse in Instruction), og deretter drøftet opp mot teoretisk grunnlag og tidligere forskning. Resultatene indikerer at endringene i diskurs hos elevene kan skje tidligere i omvendt undervisning enn i mer tradisjonell undervisning. Dette betinger at mulighetene som omvendt undervisning gir, utnyttes på riktig måte. Det viste seg at elevenes motivasjon og lærernes valg i undervisningssituasjonen hadde stor betydning for hvorvidt den omvendte undervisningen var effektiv.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectmatematikkdidaktikknb_NO
dc.subjectdiskursnb_NO
dc.subjectmatematiske objekternb_NO
dc.subjectutforskende diskursnb_NO
dc.subjectrituell diskursnb_NO
dc.subjectindividualiseringnb_NO
dc.subjectMDInb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.titleEn analyse av den matematiske diskursen i klasserom med omvendt undervisningnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283nb_NO
dc.source.pagenumber100nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal