Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHelgevold, Nina
dc.contributor.authorJonassen, Ida Kinden
dc.date.accessioned2018-09-05T12:55:41Z
dc.date.available2018-09-05T12:55:41Z
dc.date.issued2018-06-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2561014
dc.descriptionMaster's thesis in Educationnb_NO
dc.description.abstractSammendrag Denne studien viser tankene til fem ungdomsskolelærere fra fem forskjellige kommuner rundt begrepet tilpasset opplæring. Videre gir lærerne konkrete eksempler på hvordan de bruker digitale ressurser i tilpasset skriveopplæring i norskfaget. Det framkommer av studien at begrepsforståelsen hverken er vid eller smal, men ligger en plass mellom disse ytterpunktene. Det er hovedsakelig bruk av google-system og chromebook som dominerer i denne studien, og fokuset ligger på tilpasset opplæring gjennom å drive prosessorientert skriving med fokus på vurdering for læring. Summary This study shows the thoughts of five 8th – 10th grade teachers from five different municipalities on the term adapted education. The teachers give specific examples on how they use digital resources in adapted education in the subject “norsk”. The study shows that the understanding of the term is neither wide nor narrow, but somewhere in between. It is mainly the use of the google-system and chromebook that dominates in this study, and the focus is on adapted writing-education through process-oriented writing with focus on assessment for learning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectvurdering for læringnb_NO
dc.subjectprosessorientert skrivingnb_NO
dc.subjectdigitale ressursernb_NO
dc.subjectpedagogikknb_NO
dc.subjectutdanningsvitenskapnb_NO
dc.titleTilpasset skriveopplæring gjennom bruk av digitale ressursernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber78nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal