Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkjelten, Sidsel
dc.contributor.authorTopnes, Bjørg
dc.date.accessioned2020-02-28T10:26:48Z
dc.date.available2020-02-28T10:26:48Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2644333
dc.descriptionMaster's thesis in Didactics of Norwegiannb_NO
dc.description.abstractDenne oppgåva har undersøkt korleis elevar som går på vg3 i vidaregåande skule arbeider med fagskrivingskompetansen sin i norskfaget, og samanlikna beskrivingar frå elevar på studieførebuande med elevar som tek påbyggingsåret. Det teoretiske overbygnaden er å finna i literacy-tenkinga. Oppgåva er vidare bygd på teoriar om skriving og skrivestrategiar. Også norsk skriveforsking som undersøkjer utvikling av skrivekompetanse, mellom anna NORM-prosjektet og SKRIV-prosjektet, er ein del av det teoretiske grunnlaget. Data¬materialet er samla inn ved hjelp av spørjeskjema blant 38 vg3-elevar på ein middels stor vidaregåande skule og i tillegg intervju med fire av desse elevane. Materialet er analysert kvalitativt for å få fram elevane sitt eige syn på skrivekompetanse og -utvikling. Analysane er delt inn i dei fem kategoriane skrivesituasjon og føremål, skrivestrategiar i førskrivingsfasen, støttestrukturar – skriverammer og eksempel¬tekstar, tilbakemelding og tekstrevisjon – formativ vurdering og til sist gode tekstar i norskfaget på vidaregåande. Materialet har vist at elevane på studieførebuande og påbygg tenderte til å forstå og beskriva fagskriving i norskfaget ulikt. Elevane på studieførebuande hadde jamt over fleire skrive- og revisjons¬strategiar, eit rikare metaspråk i omtalen av skrivestrategiar og eit noko større tekstleg medvit enn elevane på påbygg. Utvikling av fagskriving er avhengig av god og tilpassa opplæring og nok tid til å internalisera skrivestrategiar.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectnorskdidaktikknb_NO
dc.subjectfagskrivingnb_NO
dc.subjectliteracynb_NO
dc.subjectnorskfagetnb_NO
dc.subjectføremålnb_NO
dc.subjectskrivekompetansenb_NO
dc.subjectskriverammernb_NO
dc.subjectførskrivingsfasenb_NO
dc.subjecttekstrevisjonnb_NO
dc.subjectpåbyggnb_NO
dc.subjectstudieførebuandenb_NO
dc.title"Eg visste ikkje kven eg skreiv til...". Om utvikling av fagskrivingskompetanse i norskfaget på studieførebuande og påbygg på vg3nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283nb_NO
dc.source.pagenumber102nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal