dc.contributor.advisor | Skjelten, Sidsel | |
dc.contributor.author | Topnes, Bjørg | |
dc.date.accessioned | 2020-02-28T10:26:48Z | |
dc.date.available | 2020-02-28T10:26:48Z | |
dc.date.issued | 2019-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2644333 | |
dc.description | Master's thesis in Didactics of Norwegian | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgåva har undersøkt korleis elevar som går på vg3 i vidaregåande skule arbeider med fagskrivingskompetansen sin i norskfaget, og samanlikna beskrivingar frå elevar på studieførebuande med elevar som tek påbyggingsåret. Det teoretiske overbygnaden er å finna i literacy-tenkinga. Oppgåva er vidare bygd på teoriar om skriving og skrivestrategiar. Også norsk skriveforsking som undersøkjer utvikling av skrivekompetanse, mellom anna NORM-prosjektet og SKRIV-prosjektet, er ein del av det teoretiske grunnlaget. Data¬materialet er samla inn ved hjelp av spørjeskjema blant 38 vg3-elevar på ein middels stor vidaregåande skule og i tillegg intervju med fire av desse elevane. Materialet er analysert kvalitativt for å få fram elevane sitt eige syn på skrivekompetanse og -utvikling.
Analysane er delt inn i dei fem kategoriane skrivesituasjon og føremål, skrivestrategiar i førskrivingsfasen, støttestrukturar – skriverammer og eksempel¬tekstar, tilbakemelding og tekstrevisjon – formativ vurdering og til sist gode tekstar i norskfaget på vidaregåande. Materialet har vist at elevane på studieførebuande og påbygg tenderte til å forstå og beskriva fagskriving i norskfaget ulikt. Elevane på studieførebuande hadde jamt over fleire skrive- og revisjons¬strategiar, eit rikare metaspråk i omtalen av skrivestrategiar og eit noko større tekstleg medvit enn elevane på påbygg. Utvikling av fagskriving er avhengig av god og tilpassa opplæring og nok tid til å internalisera skrivestrategiar. | nb_NO |
dc.language.iso | nno | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019; | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | norskdidaktikk | nb_NO |
dc.subject | fagskriving | nb_NO |
dc.subject | literacy | nb_NO |
dc.subject | norskfaget | nb_NO |
dc.subject | føremål | nb_NO |
dc.subject | skrivekompetanse | nb_NO |
dc.subject | skriverammer | nb_NO |
dc.subject | førskrivingsfase | nb_NO |
dc.subject | tekstrevisjon | nb_NO |
dc.subject | påbygg | nb_NO |
dc.subject | studieførebuande | nb_NO |
dc.title | "Eg visste ikkje kven eg skreiv til...". Om utvikling av fagskrivingskompetanse i norskfaget på studieførebuande og påbygg på vg3 | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 102 | nb_NO |