Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBy, Rune Todnem
dc.contributor.authorBjørkeli, Roar
dc.contributor.authorSchreiner, Nils Christian
dc.date.accessioned2020-08-06T12:05:53Z
dc.date.available2020-08-06T12:05:53Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2671097
dc.descriptionExecutive Master’s thesis in Business Administrationen_US
dc.description.abstractI alle deler av samfunnet er digitalisering høyt oppe på dagsorden. Med stadig mer automatisering av prosessene i organisasjoner i alle bransjer står samfunnet ovenfor store endringer. Ved hjelp av skyleverandører er store mengder lagring og prosesseringskraft tilgjengelig, som muliggjør bruken av kunstig intelligens og maskinlæring på en måte som ikke var økonomisk innen rekkevidde for bare få år siden. Samtidig som organisasjoner over hele verden ivrer etter å komme igang med digitalisering, er det vesentlig usikkerhet rundt både hva digitalisering innebærer og hvordan man best kan benytte digitalisering for å nå organisasjonens mål. For å lykkes med digitalisering er kommunikasjon en kritisk faktor. Denne oppgavens formål er derfor å utforske bruken av kommunikasjon og identifisere kritiske suksessfaktorer for kommunikasjon i en digitaliseringsprosess. Forskningsspørsmålet er «Hva er de kritiske suksessfaktorene for kommunikasjon ved digitalisering?». Oppgaven vil belyse noen av utfordringene formelle ledere står ovenfor i denne konteksten. Det teoretiske grunnlaget for oppgaven er knyttet til endringsledelse, kommunikasjon og digitalisering. Metoden som er benyttet er kvalitative intervjuanalyser. Intervjuene er analysert og diskutert opp imot det teoretiske grunnlaget for oppgaven. Oppgaven viser at digitalisering er noe mer enn inkrementell endring, som kan håndteres som en hvilken som helst annen endring. Det kreves et annet sett med ferdigheter hos ledere og medarbeidere for å kunne lykkes med å digitalisere organisasjonen. Forskningen i oppgaven viser at det er følgende faktorer som er avgjørende for å lykkes med kommunikasjon i en digitaliseringsprosess: 1. Medvirkning 2. Formell kommunikasjon 3. Tillit 4. Kulturen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HH/2020;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectendringsledelseen_US
dc.subjectdigitaliseringen_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.titleEndringsledelse i digitaliseringens tidsalder: utforskning av kommunikasjon som kritisk suksessfaktoren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal