Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRitter, Tyson
dc.contributor.advisorHervik, Sigbjørn
dc.contributor.authorRamstad, Sunniva Fosnes
dc.date.accessioned2020-11-18T10:11:23Z
dc.date.available2020-11-18T10:11:23Z
dc.date.issued2019-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2688418
dc.descriptionMaster's thesis in mathematics and educationen_US
dc.description.abstractSom både lektorstudent og deltidsarbeidene i videregående skole er det mye fokus på hvordan lærere skal forberede seg i møte med fagfornyelsen. Dybdelæring er et sentralt begrep i fagfornyelsen. Motivasjonen for denne forskningen er dermed hvordan skal elevene arbeide med matematikken for å oppnå dybdelæring og forståelse. Det er tatt utgangspunkt i et nylig utarbeidet rammeverk, «Open Middle Math», som beskriver forskjellige nivåer av matematikkproblemer som tilfredsstiller forskjellig grad av kunnskapsdybde. Dette er bakgrunnen for spørsmålet om hvordan rammeverket «Open Middle Math» oppnår dybdelæring, samt påvirker holdninger til matematikk. Forskningen baserer seg på en intervensjon gjort i videregående skole. Det er en fire ukers intervensjon der 2 av 5 timer per uke består av matematikkundervisning i henhold til rammeverket «Open Middle Math». Dermed er det også utarbeidet egne oppgaver til elevene som oppfyller kravene til rammeverket «Open Middle Math».en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IMF/2020;
dc.subjectlektorutdanningen_US
dc.subjectrealfagen_US
dc.subjectdybdelæringen_US
dc.title«Open Middle Math», dybdelæring & positive holdninger i matematikken_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionsubmittedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel