Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger.
Peer reviewed, Journal article
Published version
View/ Open
Date
2020-11Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Abrahamsen, E.B., Selvik, J.T., Moen, V., Kvaløy, J.T. (2020) Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger. UNIPED, 37 (04), 298-311. 10.18261/issn.1893-8981-2020-04-03Abstract
I denne artikkelen undersøker vi hvorvidt det er sammenheng mellom studentaktiv undervisning og studentenes motivasjon, og videre, hvorvidt det er sammenheng mellom studentenes motivasjon og studentenes oppfatning av de faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på studentenes arbeid. Analyse av tilbakemeldinger fra 1732 studenter ved Universitetet i Stavanger, samlet inn til Studiebarometeret i 2018, viser at det er en tydelig positiv sammenheng mellom studentaktiv undervisning og studentenes motivasjon. Det er også identifisert en tydelig og positiv sammenheng mellom studentenes motivasjon og studentenes oppfatning av de faglig ansattes evne til å gi konstruktive tilbakemeldinger på studentenes arbeid.