Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBorho, Linda Nathalie
dc.contributor.authorJamshid Safa, Manolia
dc.date.accessioned2021-07-21T16:26:21Z
dc.date.available2021-07-21T16:26:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:81558459:22528319
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2764925
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven fokuserer på barnevernspedagogens kompetanse i møte med krysskulturelle barn og unge. Oppgaven er rettet mot å finne svar på problemstillingen: Hvilken kompetanse bør barnevernspedagoger ha i møte med krysskulturelle barn og unge og deres familie? Metoden som er brukt for denne oppgaven er litteraturstudie. Teori er brukt for å presentere sentrale temaer når det gjelder tredjekultursbarn, krysskulturelle barn og unge, barnevernspedagogens kompetanse og sensitivitet og kulturalisering. I oppgavens drøfte del kommer det frem at kulturkompetanse og kultursensitivitet er viktige fremgangsmåter i møte med etniske minoritetsklienter. Barnevernspedagogen må kunne se barnet som et enkeltindivid og ha kunnskap om deres opprinnelseskultur. Videre vises det til konsekvensen av alt for mye fokus på kultur og kulturforskjeller, som kan føre til kulturalisering av sosiale problemer.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleBetydningen av barnevernspedagogens kompetanse i møte med krysskulturelle barn og unge og deres familier - en litteraturgjennomgang
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel