Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTerje Våland
dc.contributor.authorMicaelsen Julie
dc.date.accessioned2021-09-03T16:30:51Z
dc.date.available2021-09-03T16:30:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80423940:34673913
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773255
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI dagens samfunn finnes det utallige voksende bransjer, deriblant treningssenterbransjen. Dette er en bransje som har hatt sterk vekst de siste årene, og konkurransen på markeder spisser seg stadig. Det er på bakgrunn av dette viktig for bedriftene å tenke smart ved å bli en vinner på markedet uten å direkte måtte slåss mot konkurrentene. Det hele handler om å skille seg ut, men samtidig opprettholde nåværende kundeforhold for å oppnå lønnsomhet og suksess. Jeg synes at den enorme utviklingen av treningsbransjen er et interessant tema. Jeg ønsket derfor å dukke nærmere inn i bedriften SATS, som er en av Nordens største aktører innenfor bransjen, og dermed se hvordan selskapet utarbeider vinnerstrategier og skaper unike tilbud på markedet. Når koronapandemien brøt ut i 2020 påvirket dette hele samfunnet og treningsbransjen ble spesielt hardt rammet. Som følger av nye retningslinjer og nedstengninger var det total endring i driften på treningssentrene, og selskapene måtte begynne å tenke på nye ideer i forhold til å vinne over konkurrentene. Basert på en teori om at blant annet kundebehovet endret seg ved pandemien ble det gjennomført fokusgrupper og dybdeintervju for å undersøke dette. De kvalitative innsamlingsmetodene som blir brukt til å innhente relevant data fra medlemmer omhandler også aktuelle attributter som treningssenterbransjen måles på. Dette kan sees i sammenheng med hvordan SATS differensierer seg på markedet, og hvilke strategier som kan være nyttige for selskapet. Analysene av funnene som ble gjort under den kvalitative datainnsamlingsmetoden viser at medlemmene til SATS stort sett er fornøyde, men ikke hundre prosent tilfredshet, så det er tydelig at selskapet har noe å strekke seg etter. Resultatene viser at det er jevnt over høy kundetilfredshet hos medlemmene til SATS, og at selskapet klarer å differensiere seg fra konkurrentene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.title“Hvordan har markedet endret seg for SATS etter at koronapandemien brøt ut, og hvilke tiltak kreves for å differensiere seg fra konkurrentene?”
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel