Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGrahn, Åsa
dc.contributor.authorStenberg Ness, Oda Olivia
dc.date.accessioned2021-09-03T16:31:19Z
dc.date.available2021-09-03T16:31:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80423940:20529170
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773289
dc.description.abstractI denne oppgaven utforsker jeg hvordan sosiale medier påvirker unge voksne sine valg av fritidsreiser. For å få svar på forskningsspørsmålet mitt ble en kvantitativ forskningsmetode tatt i bruk og en elektronisk spørreundersøkelse ble gjennomført. Dette vil kunne gi et stort utvalg av unge voksne, som er hovedfokus og dermed vil ha relevant erfaring for denne oppgaven. Det er problemstillingen som avgjør hvilket forskningsdesign man bør velge, og metodene og analysene man velger. Disse må derfor ha som mål å finne de svarene vi trenger for å besvare problemstillingen. Undersøkelsen ble lagt ut på Facebook og Instagram, den bestod av 21 spørsmål og jeg mottok 181 besvarelser. Videre i oppgaven går jeg gjennom resultatene fra spørreundersøkelsen. Mesteparten av funnene som kommer fram stemmer bra med hypotesen og gir et solid svar på problemstillingen. De fleste viser seg å være enige i at deres reisevalg blir påvirket av sosiale medier.
dc.description.abstractIn this thesis, I explore how social media affects young adults' choices of leisure travel. To get an answer to my research question, a quantitative research method was used and an electronic survey was conducted. This will provide a large selection of young adults, who are the main focus and thus will have relevant experience for this task. It is the problem that determines which research design one should choose, and the methods and analyzes one chooses. These must therefore aim to find the answers we need to answer the problem. The survey was posted on Facebook and Instagram, it consisted of 21 questions and I received 181 answers. Further in the thesis I go through the results from the survey. Most of the findings that emerge agree well with the hypothesis and provide a solid answer to the problem. Most people seem to agree that their travel choices are influenced by social media.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan påvirker sosiale medier unge voksnes fritidsreiser?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel