Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLinge, Tone Therese
dc.contributor.authorHanssen, Ida Marie Sæter
dc.contributor.authorPettersen, Martine Lundahl
dc.date.accessioned2021-09-03T16:31:26Z
dc.date.available2021-09-03T16:31:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80420649:34113214
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773300
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi undersøkt krise- og beredskap innenfor hotellbransjen, rettere sagt opplæringen, håndteringen og eventuelle endringer i sammenheng med Covid-19. Under kapittel 7 blir det fremsatt forskjellig teori om krise- og beredskap fra bøker og tidligere forskning. Det blir nevnt generelt om krise- og beredskap, hva det er og betyr. Vi drar frem tidligere forskning og deres konklusjoner. Hva er beredskapsverdiene og beredskapsplan. Forskjellig teori rundt beredskapsopplæring og krisehåndtering. Hvilke nødetater har vi, og hva de gjør. Til slutt i teoridelen har vi med informasjon om Covid-19. I kapittel 8 forklarer vi hva kvalitativ metode er og hvorfor vi har valgt det. Vi nevner også utvalget vårt og fremgangsmåten for intervjuene. For resultat har vi delt kapittel 9 opp i fem deler, hvor vi informerer om innhentet resultat omkring ran og trusler, opplæring og håndtering, reelle hendelser, håndteringen av reelle hendelser og Covid-19. I diskusjon og konklusjon-kapittelet drar vi teori og resultat mot hverandre og drøfter svaret. Videre blir det pratet om problemstillingen og hvilke resultater vi har kommet frem til. Til slutt har vi en konklusjon, hvor vi også forklarer hvorfor vi har kommet til den konklusjonen eller hvorfor vi ikke kan konkludere.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleKrise- og beredskapsopplæringen i hotellbransjen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel