Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSkeiseid, Heidi
dc.contributor.authorBekkelund, Annicken
dc.contributor.authorCherdchu, Suratthra
dc.date.accessioned2021-09-03T16:31:37Z
dc.date.available2021-09-03T16:31:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80420649:34789723
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773316
dc.description.abstractStudien inngår i fagfeltet markedsføring, med fordypning i produktplassering. Gjennom problemstillingen: Hvordan bør produkter plasseres i en film eller tv-serie for å gi best mulig effekt på seeren (forbrukeren)? forsøker studien å svare på hvordan et produkt bør plasseres for å gi best mulig effekt – dette er informasjon som kan være svært nyttig for markedsføreren. Problemstillingen svares på gjennom de to dimensjonene hukommelse og holdninger, som måler to viktige aspekter ved effekten av produktplasseringen. Studien er en integrativ litteraturoversikt, og det blir gjennom portalen Oria definert syv artikler som utgjør studiens datasett. Gjennom grundig analyse av datasettet blir resultatene fremlagt og konklusjonen blir som følger: for forbedrede holdninger til produktet bør plasseringen være subtil i sterk handlingssammenheng, mens det for å bedre hukommelse rundt produktet bør plasseres som fremtredende i sterk handlingssammenheng.
dc.description.abstractThis integrative literature review tries to find an answer to the research question “How should a product be placed in a product placement to ensure the best effects on the consumer?”. To measure the effect, the study is focusing on brand attitude and memory – which is two important aspects of marketing. Through the web portal Oria, seven articles are identified, and later analyzed to answer the research questions. The study finds that to improve brand attitude the product should be placed as subtle in a strong plot connection, while to improve memory-effects the product should be placed as prominent in a strong plot connection.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan bør produkter plasseres i en film eller tv-serie for å gi best mulig effekt på seeren?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel