Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEngeset, Marit Gunda Gundersen
dc.contributor.authorHelgesen, Lena Borkamo
dc.date.accessioned2021-09-03T16:32:01Z
dc.date.available2021-09-03T16:32:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:80423940:34673807
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773349
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSosiale medier spiller mer og mer inn på reiselivsbransjen og reiselivet generelt, og er svært relevant. I denne bacheloroppgaven er det overordnete temaet «sosiale medier i reiselivet», og jeg har videre valgt å avgrense problemstillingen til «Hvorfor deler folk reiseopplevelsene sine på sosiale medier?». Grunnlaget bak valget mitt var i hovedsak at jeg finner det interessant hvordan flere mennesker velger å dele fra reisene sine på sosiale medier. Dermed var jeg interessert i å grave dypere rundt det, og finne ut av hva som motiverer turister til å dele opplevelser fra reiser på sosiale medier. Metoden jeg valgte for oppgaven min er litteraturstudie, hvor jeg nøye valgte ut seks relevante vitenskapelige forskningsartikler i forhold til min problemstilling. Dette studiet tar aller først for seg relevant teori og tidligere forskning, for så anvende dette i praksis til slutt. De sentrale resultatene fra dataene jeg samlet inn, viser at folk velger å dele reiseopplevelsene sine på sosiale medier i hovedsak fordi det rett og slett gir dem fornøyelse og glede. En annen viktig faktor for deling av reiseopplevelser er å hjelpe andre turister med å velge de rette tjenestene eller produktene.
dc.description.abstractSocial media plays a big and relevant role in the travel industry nowadays. The theme in this bachelor thesis is «social media in tourism». Further, i have chosen to delimit the issue to «Why do people share their travel experiences on social media?». The reason behind my choice is mainly because i find it interesting how many people choose to share experiences from their trips on social media. Thus i wanted to dig deaper around this theme, and find an explanation on what motivates tourists to share their travel experiences on social media. The method i chose for this bachelor thesis is a litteraturstudy, where i carefully selected out six relevant scientific research articles in relation to the issue for this assignment. This bachelor thesis addresses relevant theory and previous research, to then apply this in practise in the end. The main results show that people choose to share their experiences from travel mainly because it simply gives them joy. Another important factor for sharing experiences on social media is to help other tourists to pick the right services or/and products.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHva motiverer turister til å dele reiseopplevelser på sosiale medier?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel