dc.contributor.author | Dalland, Annbjørg | |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T13:12:35Z | |
dc.date.available | 2015-08-21T13:12:35Z | |
dc.date.issued | 2015-05-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/297822 | |
dc.description | Master's thesis in Documentary production | nb_NO |
dc.description.abstract | Jeg har undersøkt et utvalg norske filmskapere sine refleksjoner rundt valg av musikk i dokumentarfilm. Ved hjelp av intervju med filmskaperne, teori rundt tema og egen analyse av tre norske dokumentarfilmer, vil jeg danne meg et bilde av hva som ligger bak valgene til musikkbruk i norske dokumentarfilmer i dag. Jeg går hovedsakelig inn på hvordan filmskaperne valgte ut musikk, og hva de mener musikken gjør med filmene. Til slutt har jeg også drøftet det etiske aspektet ved bruk av musikk over dokumentariske hendelser. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015; | |
dc.rights | Navngivelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/ | * |
dc.subject | dokumentarproduksjon | nb_NO |
dc.subject | dokumentarfilm | nb_NO |
dc.subject | musikk | nb_NO |
dc.subject | filmskaper | nb_NO |
dc.title | Å sette musikk til virkeligheten | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310 | nb_NO |