Show simple item record

dc.contributor.authorDalland, Annbjørg
dc.date.accessioned2015-08-21T13:12:35Z
dc.date.available2015-08-21T13:12:35Z
dc.date.issued2015-05-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/297822
dc.descriptionMaster's thesis in Documentary productionnb_NO
dc.description.abstractJeg har undersøkt et utvalg norske filmskapere sine refleksjoner rundt valg av musikk i dokumentarfilm. Ved hjelp av intervju med filmskaperne, teori rundt tema og egen analyse av tre norske dokumentarfilmer, vil jeg danne meg et bilde av hva som ligger bak valgene til musikkbruk i norske dokumentarfilmer i dag. Jeg går hovedsakelig inn på hvordan filmskaperne valgte ut musikk, og hva de mener musikken gjør med filmene. Til slutt har jeg også drøftet det etiske aspektet ved bruk av musikk over dokumentariske hendelser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;
dc.rightsNavngivelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/no/*
dc.subjectdokumentarproduksjonnb_NO
dc.subjectdokumentarfilmnb_NO
dc.subjectmusikknb_NO
dc.subjectfilmskapernb_NO
dc.titleÅ sette musikk til virkelighetennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Show simple item record

Navngivelse 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 3.0 Norge