Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGaard, Ida Elisabeth
dc.date.accessioned2015-09-03T08:00:02Z
dc.date.available2015-09-03T08:00:02Z
dc.date.issued2015-06-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/298516
dc.descriptionMaster's thesis in Change managementnb_NO
dc.description.abstractHenry Mintzberg (1989) påpeker at ledere er involvert i skiftende og komplekse situasjoner. I denne sammenheng ønsket jeg å finne ut av hvor kompleks min egen arbeidshverdag som koordinator i hjemmetjenesten i kommune x er. For å finne ut av dette stilte jeg problemstillingen: Hvilke oppgaver møter jeg som koordinator i mitt koordineringsarbeid i hjemmetjenesten, hvordan blir de organisatoriske forholdene som jeg skal løse dem under og hvordan skal jeg lede for å få gjennomført mine oppgaver? Hjemmetjenesten i kommune x og forfatterens egen rolle i organisasjonen ble dermed denne oppgavens case. Av den grunn er dette en kvalitativ casestudie. Dybdeintervjuer er valgt som datainnsamlingsmetode. Mintzbergs (1989) konfigurasjoner, forståelsesrammene til Bolman og Deal (2014), Klemdals (2013) utviklingsledelse, maktbasene til Morgan (1998) og Probst og Büchels (1997) årsaker til motstand, er oppgavens teoretiske utgangspunkt. Oppgavens konklusjon kan i kort trekk forklares slik: Hjemmetjenesten er et profesjonelt byråkrati og mine arbeidsoppgaver vil preges av uforutsigbarhet. Hovedoppgaven min vil være å formidle informasjon. På grunnlag av dette må jeg til enhver tid være topp informert og lederatferden min skal kjennetegnes av engasjement og tydelighet. Samtidig må jeg ha gode kommunikasjonsferdigheter for å få gjennomført mine koordineringsoppgaver.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMKS/2015;
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectendringsledelsenb_NO
dc.subjecthjemmetjenestennb_NO
dc.subjectkoordinatornb_NO
dc.subjectlederoppgavernb_NO
dc.subjectorganisatoriske forholdnb_NO
dc.subjectlederatferdnb_NO
dc.titleÅ være koordinator i hjemmetjenesten. En beskrivelse av en koordinators arbeidsoppgaver, organisatoriske forhold og lederatferd i hjemmetjenesten.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge