Læreres bruk av Supernytt i skolen
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3001589Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
Sammendrag
Denne oppgaven tar for seg lærernes bruk av Supernytt på mellomtrinnet, 5.-7. trinn, i barneskolen, samtidig som det blir sett på faktorer som ser ut til å spille en rolle for nettopp denne bruken i skolen. Gjennom en kvantitativ undersøkelse distribuert til lærere blir respondentene spurt om i hvilken sammenheng de bruker Supernytt, og hvordan de utnytter denne medieressursen som er laget spesielt for barn. Oppgaven finner at nesten alle lærerne på mellomtrinnet viser Supernytt ukentlig i skolehverdagen, men at noen bare ser på sendingene, mens også mange diskuterer innhold, og stiller spørsmål til sendingene, det er derimot kun et fåtall som diskuterer kildebruken i sendingene. Faktorer som geografi, alder og kjønn ser ut til å spille en rolle for bruken av medieressursen Supernytt i skolen.