Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKvalheim, Nina
dc.contributor.authorHorpestad, Gunvor
dc.date.accessioned2022-06-29T15:51:11Z
dc.date.available2022-06-29T15:51:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:109900146:46867451
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3001589
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg lærernes bruk av Supernytt på mellomtrinnet, 5.-7. trinn, i barneskolen, samtidig som det blir sett på faktorer som ser ut til å spille en rolle for nettopp denne bruken i skolen. Gjennom en kvantitativ undersøkelse distribuert til lærere blir respondentene spurt om i hvilken sammenheng de bruker Supernytt, og hvordan de utnytter denne medieressursen som er laget spesielt for barn. Oppgaven finner at nesten alle lærerne på mellomtrinnet viser Supernytt ukentlig i skolehverdagen, men at noen bare ser på sendingene, mens også mange diskuterer innhold, og stiller spørsmål til sendingene, det er derimot kun et fåtall som diskuterer kildebruken i sendingene. Faktorer som geografi, alder og kjønn ser ut til å spille en rolle for bruken av medieressursen Supernytt i skolen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleLæreres bruk av Supernytt i skolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel