Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJinhua Xie
dc.contributor.authorStorm, Tore
dc.contributor.authorDybdahl, Ola Tveit
dc.date.accessioned2022-06-30T15:51:23Z
dc.date.available2022-06-30T15:51:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110153871:47144106
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3001826
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan en bedrift kan bli lønnsomme gjennom markedsføring, og problemstillingen har vi basert i selskapet The Lego Group. Hvor vi ønsker å finne ut hvordan Lego kan tiltrekke seg flere voksne kunder. Problemstillingen var vanskelig å besvare, siden vi valgte en leketøys bedrift som ikke har voksne som en målgruppe. I oppgaven er det valgt dobbel metode kvantitativ datainnsamling via en spørreundersøkelse og litteraturstudie. Disse metodene ble brukt for vi ville først finne ut av voksnes bruker atferder og holdninger til lego merket var. Samtidig prøvde vi å få forslag til nye produkter via et åpent spørsmål. Etter vi fikk samlet inn dataene vi følte vi trengte fra spørreundersøkelsen følte vi at vi manglet noe, derfor valgte vi å introdusere og ta i bruk litteraturstudie for å finne ut hvordan kunder tenker og føler rundt lego. Samtidig ville vi se på tidligere forskning om det var noe som var relevant eller interessant for oppgaven vår. Resultatet av forskningen vår konkluderer at det er begrenset med muligheter lego har med dagens markedsstrategi å innhente seg et stort voksent segment. De mulighetene lego allerede har er via online plattformer, designprogramer hvor personer og spesielt voksne kan lage større og mer komplekse byggesett eller utvikle seg innenfor medie markedet som de har hatt stor suksess med. Men annet enn å pleie og gro AFOL samfunnene som eksisterer er det vanskelig å løse denne problemstillingen ut i fra vår forskning.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to investigate how a company can become profitable through marketing, and we have the problem based in the company The Lego Group. Where we want to find out how Lego can attract more adult customers. The problem was difficult to answer, since we chose a toy company that does not have adults as a target group. In the thesis, a double method quantitative data collection has been chosen via a questionnaire and literature study. These methods were used because we first wanted to find out how adults' behaviors and attitudes toward the Lego brand were. At the same time, we tried to get suggestions for new products via an open question. After we collected the data we felt we needed from the survey, we felt that we were missing something, so we chose to introduce and use a literature study to find out how customers think and feel about lego. At the same time, we wanted to look at previous research to see if there was anything that was relevant or interesting to our thesis. The results of our research conclude that with Lego's current market strategy, opportunities to acquire a large adult segment are limited. The opportunities lego already has are via online platforms, design programs where people and especially adults can create larger and more complex building sets or develop in the media market with which they have had great success. But other than nurturing and healing the existing AFOL communities, it is difficult to solve this problem based on our research.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan gjøre Lego mer lønnsom gjennom markedsføring
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel