Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOsmundsen, Dag
dc.contributor.authorBilstad Steinsvåg, Sigrid
dc.date.accessioned2022-07-14T15:51:41Z
dc.date.available2022-07-14T15:51:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110030690:47184611
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005484
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne oppgaven analyserer jeg Kronengruppen sin planleggings strategi bak tidligere, nåværende og fremtidige planleggings mønster. Dette gjør jeg for finne nøkkelen bak suksessen og for se nærmere på om dette mønsteret er gunstig for flere andre hoteller og konsern. På baktanke av dette kom jeg frem til en problemstilling som er følgende: Hvordan samsvarer Kronengruppen AS sin strategi med Otto Ottesen sin modell av en bedrifts totalstrategi? Jeg har valgt å legge stor vekt på å analysere Kronengruppen sin strategiske modell for å finne ut hva som er nøkkelen bak suksessen for det stadig voksende konsernet. Jeg var også veldig nysgjerrig på hvordan dette konsernet har klart lykkes med stadig vokse sin organisasjon. I denne oppgaven har jeg fått god kjennskap til Otto Ottesen sin modell med de seks delstrategiene i en totalstrategi, og en forståelse av denne modellen satt opp mot en SWOT - analyse. Konsernet har en stor markedsandel innenfor det lokale markedet i Sandnes. Jeg er interessert i å vite hva som har vært oppskriften på denne suksessen og hvordan dette var mulig i et marked som tidligere var dominert med kjedehoteller. For å skape en tydelig oversikt av de større prosjektene og utviklingene innen konsernet har jeg utarbeidet en tidslinje med et kontinuerlig tidsperspektiv slik man får en bedre oversikt av verdens forandringen og gjøremåter målt opp mot prosjektene.
dc.description.abstractIn this thesis, I analyze Kronengruppen's planning strategy behind past, present and future planning patterns. I do this to find the key to success and to take a closer look at whether this pattern is beneficial for several other hotels and corporations. Based on this my research question is as follows: How does Kronengruppen AS 'strategy correspond with Otto Ottesen's model of a company's overall strategy? I have chosen to emphasis on analyzing Kronengruppen's strategic model to find out what is the key behind the success of the ever-growing group. I was also very curious about how this group has managed to succeed in constantly growing its organization. In this thesis, I have gained good knowledge of Otto Ottesen's model with the six sub-strategies in a total strategy, and an understanding of this model set up against a SWOT analysis. The group has a large market share within the local market in Sandnes. I am interested in knowing what the recipe for this success has been and how this was possible in a market that was previously dominated by chain hotels. In order to create a clear overview of the major projects and developments within the group, I have prepared a timeline with a continuous time perspective so that you get a better overview of the world's change and ways of doing things measured against the projects.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleStrategi i praksis
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel