Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBenjaminsen, Jon
dc.contributor.authorOhlsson, Johanna
dc.date.accessioned2022-07-14T15:51:46Z
dc.date.available2022-07-14T15:51:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110030690:8095763
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005490
dc.description.abstractDenne litteraturoversikten forsøker å besvare problemstillingen "Hvordan kan servicebransjen bruke sluttsamtalen til å redusere turnover?" Via databasene Oria og Hospitality and Tourism Complete ble syv artikler identifisert og utgjør oversiktens empiri. Resultatet viser at man godt kan bruke sluttsamtalen, om den brukes som et bevisst verktøy. Sentrale resultater handler om å klart definere målet med sluttsamtalen, innholdet, format, hvem som skal holde i sluttsamtalen samt å kartlegge grunnene til hvorfor de ansatte sier opp. Dessuten kan sluttsamtalen være med på å lette overgangsprosessen for nye arbeidstakere.
dc.description.abstractHow can the hospitality industry use the exit interview to reduce turnover?
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan servicebransjen bruke sluttsamtalen til å redusere turnover? - En litteraturstudie
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel