Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTodnem, Rune By
dc.contributor.authorDidriksen, Magnus
dc.date.accessioned2022-07-15T15:51:55Z
dc.date.available2022-07-15T15:51:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110153871:47140754
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005812
dc.description.abstractDenne studien baserer seg på litteraturstudie som metode. Den handler om organisasjoner i krise og hvordan de skal møte utfordringen knyttet til dette. Oppgaven vil i størst grad sette søkelys på kommunikasjon i kriser. Oppgaven baserer seg på kriseteori presentert av Timothy Coombs, Peggy Simcic Brønn og Jan Ketil Arnulf. Emner som kriseledelse, krisekommunikasjon og krisehåndtering presenteres. Problemstillingen besvarer i oppgaven ved å benytte forskningsartikler om kriser i organisasjoner og artikler om omdømme. De viktigste funnene i studien viser at tidlig kommunikasjon og en effektiv kriseplan vil være nøkkelen for å håndtere kriser. Dette for å bevare de gode forholdene til interessenter og forbrukere. Videre vil måten en kommuniserer på være en faktor for videre suksess. Sosiale medier blir stadig en mer avgjørende kommunikasjonskanal og organisasjoner som ikke følger utviklingen, vil falle fra.
dc.description.abstractThis study is based on literature study as a method. It is about organizations in crisis and how to meet the challenge associated with this. The thesis will to the greatest extent shed light on communication in crises. The thesis is based on crisis theory presented by Timothy Coombs, Peggy Simcic Brønn and Jan Ketil Arnulf. Topics such as crisis management, crisis communication and crisis management are presented. The problem is answered in the thesis by using research articles on crises in organizations and articles on reputation. The most important findings in the study show that early communication and an effective crisis plan will be the key to dealing with crises. This is to maintain the good relations with stakeholders and consumers. Furthermore, the way one communicates will be a factor for further success. Social media is becoming an increasingly crucial communication channel and organizations that do not follow developments will drop out.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleOrganisasjoner i krise
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel