Bachelor i hotelledelse
Abstract
Denne bachelor oppgaven baseres på et caset «Building Capabilities at the Westard Hilton» skrevet av Cathy A. Enz. Et case som omhandler hotelldirektøren Peter Green, som prøver å skape det varmeste og vennligste hotellet å besøke, et “Home away form home” hotell.
Jeg har valgt ut problemstillingen ‘’Hvordan skape lojale kunder gjennom sosial tilhørighet?’’, fordi jeg skal prøve å finne svar på hva som er viktig for å danne lojale kunderelasjoner innen hotell bransjen. Jeg har valgt å bruke kvalitativ metode fordi jeg mener denne metoden kan være med på å svare på problemstillingen, på best måte.
Etter å ha gjennomført og analysert resultatene fra informantene, sitter jeg igjen med en god følelse om at teoridelen passer det informantene uttaler seg om. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at hotellbransjen, skaper lojale kunder gjennom sosial tilhørighet og ulike tiltak for å få til dette. This bachelor thesis is based on the case "Building Capabilities at the Westard Hilton" written by Cathy A. Enz. A case involving hotel director Peter Green, who is trying to create the warmest and friendliest hotel to visit, a "Home away form home" hotel.
I have chosen the problem "How to create a loyal customer through social affiliation?", Because I will try to find answers to what is important to form loyal customer relationships in the hotel industry. I have chosen to use a qualitative method because I believe this method can help to answer the problem, in the best way.
After informing again and analyzing the results, I have a good feeling that the theory part passes what the informants say about. I am left with an impression of the hotel industry, creating loyal customers through social affiliation and various measures to achieve this.