Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEinar Marnburg
dc.contributor.authorHanne Gilje Haga
dc.date.accessioned2022-07-15T15:52:01Z
dc.date.available2022-07-15T15:52:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110153871:47235851
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005820
dc.description.abstractI dette studiet er det undersøkt problemstillingen «Hvordan påvirkes den daglige læringen i organisasjoner ved bruk av hjemmekontor?». Valget at tema består av en interesse for ledelse samt egen påvirkning av pandemien i arbeidshverdagen. Grunnlaget for undersøkelsen finnes i to modeller av Kolbs Rubin og McIntyre (1986) og Marnburg (2001), den individuelle læringssirkel og den organisatoriske læringssirkel. Læringssirklene viser hvordan læring består fire ulike prosesser som til sammen utgjør en helhetlig læringsprosess. For å undersøke om det fantes en svekkelse i læring ved hjemmekontor, ble det utført intervjuer med seks ulike personer. Dataen fra intervjuene ble analysert og satt opp mot teorien for å avdekke eventuelle svekkelser. Funnene peker på en klar svekkelse i daglig dialog, da særlig uformell dialog, som i teorien presenteres som en viktig bidragsyter til læring. Flere av intervjuene viser også at det er en svekkelse i kontakt, som kan være noe av grunnlaget til den minskede dialogen.
dc.description.abstractThis study will excamine the thesis "How is daily learning in organizations affected by the use of home office?". The choice of themes has its foundation in a personal interest in leadership as well as the pandemics influence on my own daily workday. The foundation of the study is based upon two models by Kolbs Rubin og McIntyre (1986) og Marnburg (2001), the individual learningcycle and the organizational learningcycle. The learningcycles presents how learning consists of four different processes that toghether make up a complete learningprocess. To excamine wether or not there is a weakaning in learning with the use of home office, intervjues with six different persons were conducted. The data from the interviews were analysed and compared to the theory to uncover possible weakenings. The findings showed a clear weakaning in daily dialogue, and especially informal dialogue, which from theory is pointet out as an important contributer in the process of learning. Several of the intervviews also show wakenings in contact, which may be part of the reason for the weakned dialogue.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan påvirkes den daglige læringen i organisasjoner ved bruk av hjemmekontor?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel