Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFojuth, Marie-Theres
dc.contributor.authorFærevåg, Erlend
dc.date.accessioned2022-07-16T15:51:18Z
dc.date.available2022-07-16T15:51:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110337907:37228602
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3006033
dc.description.abstractPå 1980-tallet sørget teknologiske utviklinger, særlig innenfor det digitale feltet, for nye muligheter for musikere. Den nye teknologien introduserte en stor mengde nye instrumenter og annet musikkutstyr som formet musikken som ble produsert. Den gjorde også at musikere og musikkinteresserte møtte tidligere ukjente problemstillinger som utfordret kunstneriske konvensjoner. Masteroppgaven undersøker hvilke holdninger musikere og musikkinteresserte hadde til den nye teknologien gjennom å se på utgivelser musikkmagasinet Electronics & Music Maker/Music Technology fra 1981 til 1990. Gjennom en analyse av magasinets ledere/kommentarer, intervjuer, produkt-omtaler og leserinnlegg analyseres det hvilken effekt den nye teknologien hadde på hvordan musikk ble produsert av artister og hvordan musikk ble tatt imot av magasinets lesere.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.title"The Technological Genie": Historien om teknologi og musikk sett gjennom et britisk musikkmagasin på 1980-tallet
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel