dc.contributor.advisor | Mona Anita K. Olsen | |
dc.contributor.author | Anna Lignarska | |
dc.date.accessioned | 2022-07-19T15:53:17Z | |
dc.date.available | 2022-07-19T15:53:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:110153871:47133262 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3006782 | |
dc.description.abstract | Målet med denne oppgaven er å finne ut hvordan ledere kan skape
en mer aksepterende og stigma fri arbeidsmiljø for både seg selv og ansatte sine. Det tyder
på at læring er hoved komponenten når det kommer til å fjerne depresjonsstigma på
arbeidsplassen. Opplærings verktøy og behandlingsverktøy i digital form viser seg å ha stort
potensial, styrke engasjement og tilgjengeligheten, samt minste depresjon stigma på
arbeidsplass. | |
dc.description.abstract | The goal of Bachelor thesis is to find out how managers can create
a more accepting and stigma free working environment for both themselves and their employees. This suggests
learning is the main component when it comes to removing depression in
Workplace. Training tools and management tools in digital form are proving to have a large
potential, strengthening engagement and availability, as well as reduce depression stigma on workplace. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | «Hvordan kan en leder i organisasjoner bryte stigma hos ansatte med depresjon ved hjelp av
innovasjon og digitalisering?» | |
dc.type | Bachelor thesis | |