Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorÅse Helene Bakkevig Dagsland
dc.contributor.authorAmundsen, Selma Min.
dc.contributor.authorLøftamo, Ina Markussen.
dc.date.accessioned2022-07-19T15:53:22Z
dc.date.available2022-07-19T15:53:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110030690:47366297
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3006788
dc.description.abstractProblemstilling: Hva må hotellbransjen i Norge gjøre for å tiltrekke seg kvalifisert arbeidskraft? Hensikt: Hensikten med denne oppgaven er å se på konsepter som kan bistå hotellbransjen med å tiltrekke seg kvalifisert arbeidskraft. Metode: Metoden som er benyttet i denne oppgaven er en systematisk litteratur oppgave. Etter en systematisk søkeprosess ble det valgt ut 8 forskningsartikkler som blir drøftet opp imot relevant teori som skal belyse oppgavens problemstilling. Resultat: Talent management, employer branding og CSR er tre konsepter som hotellbransjen må ta under etterretning for å tiltrekke seg kvalifisert arbeidskraft. Alle 3 konseptene vil bidra til økt konkurranseevne og bidra til at hotellbransjen utvikler seg, samt lever opp til forventningene satt av reisende. Konklusjon: Endret syn på rekruttering og beholdning av ansatte må endres innen hotellindustrien, som også innebærer at bransjen er villig til å endre seg mot det bedre og sette iverksette nytenkende tiltak og konsepter. De 3 konseptene som er tatt for seg vil sammen bidra til økt konkurranseevne, mulighet til å utvikle seg som alt bunner ut i økt profitt.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleRekruttering av kvalifisert arbeidskraft i hotellbransjen i Norge
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel