• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS)
  • Studentoppgaver (SV-NHS)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS)
  • Studentoppgaver (SV-NHS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Et innsyn på ansatte i norsk hotellbransje sitt perspektiv av lederstiler

Neumann Hetland, Mayra; Klippenberg, Hanne; Hussain, Hassan
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.uis:inspera:110030690:47817090.pdf (404.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3007316
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentoppgaver (SV-NHS) [696]
Abstract
Temaet for denne bacheloroppgaven var å finne ut hvilke lederstiler som kunne styrke

arbeidsmiljø, trivselen og tilliten til ansatte innenfor hotellbransjen i Norge. Formålet med

oppgaven var å gå i dybden på hva som kjennetegnet de forskjellige lederstilene og hva andre

ansatte i bransjen mente var den beste lederstilen til å lede dem om de hadde hatt valget. Vi har

valgt å diskutere de lederstilene som heter transformasjon og transaksjonsledelse samt la-det-skure

ledelse. Vi har dog valgt å legge hovedfokuset vårt på transformasjonsledelse og

transaksjonsledelse og bruker la-det-skure ledelse for å sette alt litt på spissen og se om dette

påvirker intervjuobjektene sine svar.

I tillegg til å lese gjennom eksisterende dokumenter og data, har vi gjennomført dybdeintervjuer av

ansatte som jobber innenfor norsk hotellbransjer. Vi valgte å basere undersøkelsen vår på kvalitativ

metode fordi vi ønsket å få en personlig og mer dypt inntrykk av hvordan hver og en ansatt

opplever det å jobbe under nevnte lederstiler.

Oppgavens teori er basert på serviceledelse med undertemaene transformasjons - og

transaksjonsledelse. Her tar vi for oss alt av teori vi mener er relevant for oppgaven og det som skal

hjelpe leseren til å forstå drøftingen av intervjuene våre bedre.
 
The theme for this bachelor's thesis was to find out which leadership styles could strengthen

working environment, well-being and trust in employees within the hotel industry in Norway. The purpose of

the task was to go in depth on what characterized the different leadership styles and what others

industry employees believed was the best leadership style to lead them if they had the choice. We have

chosen to discuss the leadership styles called transformation and transaction management as well as passive aggressive leadership management. However, we have chosen to place our main focus on transformation management and

transaction management and uses passive aggressive management to put everything a little on edge and see if this influences the interviewees' answers.

In addition to reading through existing documents and data, we have conducted in-depth interviews of

employees working in the Norwegian hotel industry. We chose to base our survey on qualitative

method because we wanted to get a personal and deeper impression of how each and every employees

experiences working under the mentioned leadership styles.

The theory of the thesis is based on service management with the sub-themes transformation and

transaction management. Here we consider all of the theory we believe is relevant to the thesis and what it should be to help the reader to better understand the discussion of our interviews.
 
Publisher
uis

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit