Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHestetræet, Torill Irene
dc.contributor.authorBjørkheim, Vebjørg
dc.date.accessioned2022-07-23T15:51:13Z
dc.date.available2022-07-23T15:51:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:110340825:46981069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3007932
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDette er en studie som bruker både kvalitative og kvantitative metoder til å svare på de to forskningsspørsmålene: 1. Hva er ESL-elevene i 10. klasses rapporterte eksponering for EE? 2. Hva er 10. klasse ESL-elevers tro på motivasjon for å bruke engelsk i og utenfor skolen, med fokus på å snakke? Studentene bruker ekstramural engelsk på eget initiativ, men er ikke alltid bevisst på egen læring. Når man ser på funnene, viser de at det er en sammenheng mellom elevenes motivasjon for å bruke engelsk både i og utenfor klasserommet. Det viser også at elevene var motivert til å bli bedre fordi de ønsket å kommunisere med andre, både muntlig og skriftlig engelsk. Elevenes tro viste at de fleste elevene hadde det fint med å snakke med andre i par, og foretrekker å snakke høyt med så få mennesker som mulig. Så elever i ungdomsskolen ønsker å bli bedre, men er ikke motivert for å trene i større grupper.
dc.description.abstractThis mixed-methods study looks at the two research questions: 1. What are the 10th grade ESL learners’ reported exposure to EE? 2. What are the 10th grade ESL learners’ beliefs about motivation for using English inside and outside of school, with a focus on speaking? The students use extramural English on their own initiative, however not always being conscious of their own learning. Looking at the findings, they show that there is a correlation between students' motivation to use English both inside and outside of the classroom. It also shows that the students were motivated to become better because they wanted to communicate with others, both oral and written English. Learners' beliefs showed that most students were fine talking to others in pairs, and would prefer to speak loudly with as few people as possible. So students in lower secondary school would like to become better, however are not motivated to practice in bigger groups.
dc.languageeng
dc.publisheruis
dc.titleEn studie om ekstramural engelsk og innvirkningen på 10.-klassingenes motivasjon til å snakke engelsk
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel