Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorChristensen, Sofija
dc.contributor.advisorHilmer, Ingrid
dc.contributor.authorBotten, Magnhild Johannessen
dc.date.accessioned2022-08-27T15:51:15Z
dc.date.available2022-08-27T15:51:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:111017666:46779151
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3013941
dc.description.abstractI arbeid med denne masteroppgåva har formålet vore å undersøkje korleis norsklærarar arbeider i tverrfaglege prosjekt om berekraftig utvikling. Dette er eit lite belyst felt, mykje grunna at berekraftig utvikling er eit nytt tverrfagleg tema i skulen. Difor er det behov for å forske på korleis det kan vere og korleis det kan gå føre seg å utdanne elevar for berekraftig utvikling i norskfaget gjennom tverrfaglege prosjekt. Resultata viser at norsklæraren kan ha ulike tilnærmingar i tverrfaglege prosjekt om temaet. Dei to lærarane i studien har lagt til rette for at elevane skal undersøkje berekraftsproblematikk ut frå ulike perspektiv og gjennom ulike undervisningsdimensjonar. Professor i naturdidaktikk, Astrid T. Sinnes sitt perspektiv på utdanning for/i/som/om berekraftig utvikling har vore sentralt i analysering av prosjekta og i drøfting av mine forskingsspørsmål. Dei to prosjekta er tverrfaglege på kvar sine måtar, og lærarane i prosjekta har lagt opp til at elevane kunne arbeide utforskande gjennom praktiske og teoretiske læringsaktivitetar og oppgåver. Studien viser at læring om sosiale, økonomiske og natur -og miljømessige forhold tek mykje plass i tverrfaglege prosjekt, og at mykje av undervisninga anten implisitt eller eksplisitt fremjar FN sine berekraftsmål. Tverrfaglege prosjekt kan ha ulike grader av tverrfaglegheit, ut frå kva faglærarane i prosjektet har moglegheit å leggje til rette for. Tidlegare rektor og no seniorrådgivar Bjørn Bolstad viser til ein modell på dette, som eg bruker ved å operasjonalisere funn og til å drøfte korleis norsklæraren samarbeider med andre faglærarar.
dc.description.abstractThe purpose of this master's thesis has been to examine how Norwegian teachers work in interdisciplinary relations about sustainable development. This is a underdeveloped field, much due to sustainable development is a new interdisciplinary subject in Norwegian schools. There's therefore a need for further research in the field, and how Norwegian students can be taught sustainable development through interdisciplinary projects. Results show that teachers can have varying approaches to projects related to the theme. The two teachers featured in the study has made accomodations for the pupils to research sustainability through the scope of different perspectives and teaching dimensions. Professor in nature didactics, Astrid T. Sinnes' education perspective on sustainable development has been a central distributor to the project analysis and the discussion of the author's research questions. The two projects are their own variations of interdisciplinary work, and the teachers in the projects accommodated the pupils to work in an exploratory manner through oractical and theoretical tasks and educational activities. The study show that teaching on social, economic and nature-enviornmental conditions play a big role in interdisciplinary projects, and majority of the teaching promotes UN's goals of sustainability in either an implied or explicit manner. interdisciplinary projects can have variations of interdisciplinary work, determined by the teachers' ability to accommodate for this. The thesis is presented through a model refered by previous principal and now senior councelor Bjørn Bolstad, which is used by operationalizing findings and discussing how the Norwegian teacher work in relation to teachers in other fields.
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleNorsklæraren og utdanning for berekraftig utvikling - kva, kvifor og korleis? Ein studie av to norsklærarar i tverrfaglege prosjekt.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel