Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMjåtveit, Atle
dc.contributor.advisorHovdal, Dag Ove Granås
dc.contributor.authorMandt, Kristian
dc.date.accessioned2022-09-14T15:51:12Z
dc.date.available2022-09-14T15:51:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:111219913:21051195
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3017900
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFøremålet med studien er å avdekke kunnskap rundt korleis barndom, utdanning og yrkesliv påverkar motivasjonen til å undervise naturferdsel i kroppsøvingsfaget. I denne kvalitative studien er det gjennomført intervju av tre informantar, som alle er kroppsøvingslærarar i ungdomsskulen. Desse har bidrege med å dele sine opplevingar og erfaringar med naturferdsel og friluftsliv gjennom barndommen, utdanninga og yrkeslivet. Informantane er av ulike kjønn, alder og geografisk beliggenheit, utan at dette påverkar funna i studien. Problemformuleringa i denne studien tek føre seg korleis informantane har erfart og opplevd sjølvråderettsteorien, med kompetanse, autonomi og relasjonar, i oppveksten, utdanning og yrkesliv. Dette påverkar den indre motivasjonen til informantane og kroppsøvingslærarar generelt. I tillegg blir ytre motivasjonsfaktorar, slik som læreplan, belyst. Alle svara og resultata blir diskutert opp mot relevant teori og tidlegare forskning på området. Resultata ein har fått gjennom intervjua, viser til ulike erfaringar og opplevingar gjennom livsfasane. Desse erfaringane og opplevingane har vore med å påverka den indre motivasjonen til informantane i ulik grad, og er difor interessante å sjå på. Nokre likheiter vil framhevast av informantane, samtidig som ein også ser ulikheiter i resultata. Det ein likevel tydeleg kan sjå, er at kompetanse og autonomi er med å påverkar motivasjonen til kroppsøvingslærarane. Læraren har mykje å sei for korleis naturferdselsundervisninga føregår i kroppsøvingsfaget. Er læraren motivert til å undervise naturferdsel, vil elevane også få mykje meir igjen av undervisninga. Er læraren derimot lite motivert, vil undervisninga opplevast som lite nyttig av elevane. Denne studien får fram korleis erfaringar, kompetanse og autonomi motiverar kroppsøvingslæraren til å undervise naturferdsel i kroppsøvingsfaget – og bringer fram ulike synspunkt og meiningar knytt til korleis naturferdsel kan opplevast i ungdomsskulen.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to uncover knowledge about how childhood, education and working life affect the motivation to teach «naturferdsel» (how to travel and act in nature) in the physical education subject. In this qualitative study, interviews were conducted with three informants, all of whom are physical education teachers in the upper secondary school. These have helped the study by sharing their experiences with nature travel and outdoor life through childhood, education and professional working life. The informants are of different genders, ages and geographical locations, though this will not be affecting the findings in the study. The issue and purpose in this study deals with how the informants have experienced the theory of self-determination, with competence, autonomy and relationships, in childhood, education and professional life. This affects the inner motivation of the informants, and physical education teachers in general. In addition, external motivational factors, such as the curriculum, are highlighted. All answers and results are discussed against relevant theory and previous research related to the study. The results obtained through the interviews refer to different experiences through the phases of life. These experiences have had an impact on the inner motivation of the informants to varying degrees and are therefore interesting to look at. Some similarities will be emphasized by the informants, but one can also see the differences in the results. What can still be seen clearly is that competence and autonomy help to influence the motivation of physical education teachers. The teacher affects how the nature education teaching takes place in the physical education subject. If the teacher is motivated to teach nature traffic, the students will also learn alot more during the instruction. If, on the other hand, the teacher is not very motivated, the instruction will not teach the students what they are supposed to learn. This study shows how experiences, competence and autonomy motivate the physical education teacher to teach nature movement in the physical education subject - and brings out different points of view and opinions related to how nature movement can be experienced in the upper secondary school.
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleKorleis blir kroppsøvingslærarar motivert for å undervise naturferdsel i kroppsøvingsfaget?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel