Videregående elevers motivasjon til innsats i kroppsøving.
Bachelor thesis
Date
2022Metadata
Show full item recordCollections
- Studentoppgaver (HF-IGIS) [1163]
Abstract
Tittel: Videregående elevers motivasjon til innsats i kroppsøving.
Problemstilling: “Hvilke faktorer påvirker motivasjon til innsats i kroppsøvingsfaget hos vg2 og vg3 elever” og “Hvordan har koronarestriksjonene påvirket motivasjon til innsats hos vg2 og vg3 elever i kroppsøvingsfaget”.
Metode: kvantitativ metode og et deskriptivt forskningsdesign
Resultat: Ifølge resultatene fra spørreundersøkelsen viser det seg at det er høy enighet om at de indre faktorene var mer motiverende enn de ytre. Man ser også at covid-19 restriksjonene påvirket elevene ganske forskjellig. Title: High school students motivation for effort in physical education.
Issue: “Which factors affects motivation for effort in physical education for high school students” and “How does the covid-19 restrictions affect high school students motivation for effort ”.
Method: Quantitative method and a descriptive research design
Result: There seems to be a general opinion among high school students on which factors that are affecting motivation for effort in physical eduaction the most. According to the questionare, there is a higher occurrence of factors that classifies as internal motivatation compared to outer motivational factors. The study also shows how the restrictions caused by the covid-19 pandemic has effected high school students motivation for effort in physical education.