Show simple item record

dc.contributor.advisorHestetræet, Torill Irene.
dc.contributor.authorMatic, Kristian.
dc.date.accessioned2023-06-27T15:51:11Z
dc.date.available2023-06-27T15:51:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:146730262:64335121
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3073582
dc.description.abstractFølgende avhandling er en studie av de utviklingsmessige fordelene og utfordringene ved å snakke to eller flere språk samtidig fra en tidlig alder. Avhandlingen vil undersøke troen til 16 unge norske voksne, i alderen 18 til 40 år, som alle har vært to- eller flerspråklige fra før de var syv år gamle. Selv om forskning viser mange utviklingsmessige fordeler ved tidlig tospråklighet og flerspråklighet, er det også utfordringer og ulemper knyttet til disse begrepene.
dc.description.abstractThe following thesis is a study of the developmental benefits and challenges of speaking two or more languages at once from an early age. The thesis will examine the beliefs of 16 young Norwegian adults, between the ages of 18 and 40, who have all been bi- or multilingual from before the age of seven. Although research showcase numerous developmental benefits of early bilingualism and multilingualism, there are also challenges and disadvantages connected to the terms.
dc.languageeng
dc.publisheruis
dc.titleUtviklingsmessige Fordeler og Utfordringer ved Tidlig Tospråklighet og Flerspråklighet
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record