Show simple item record

dc.contributor.advisorHillesund, Terje
dc.contributor.authorPettersen, Lukas Singdalsen
dc.date.accessioned2023-06-27T15:51:56Z
dc.date.available2023-06-27T15:51:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147841779:69595210
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3073593
dc.description.abstractHvordan er den generelle dekningen av kvinnefotball i Norge? Fotball er uten tvil den mest populære idretten, både i Norge og på verdensbasis. Men det er stort sett herrene som får mediedekningen. Dermed ble min problemstilling: Hvordan har norske mediers dekning av norsk kvinnefotball utviklet seg de siste fem årene? Målet mitt med denne oppgaven er å finne ut av om den norske kvinnefotballen får mer mediedekning nå, sammenliknet med tidligere. Jeg har valgt å gå i dybden på hvordan rettighetshaverne for Toppserien har fremmet den øverste ligaen for kvinner i Norge, og hvilke forandringer som har kommet med TV2 som ny rettighetshaver. Med utgangspunkt i første serierunde de siste fem årene, så jeg på antall artikler, TV-sendinger og innholdet i artiklene og TV-sendingene. Jeg gjennomførte et meget interessant intervju med nyhetsleder for TV2 Sporten i Oslo, Espen Solbakken, og fikk mange gode svar på hvordan de ønsker å dekke Toppserien og kvinnefotballen. Samtidig gjorde undersøkelsene mine det tydelig at kvinnefotballen er i ferd med å få et løft, om den ikke allerede har fått det. Aldri før har det vært så mange artikler, TV sendinger og oppmerksomhet rundt kvinnefotballen fra de største norske mediene. Med større interesse fra folket og TV2s nye storsatsing ser det ut til at norsk kvinnefotball er på riktig vei.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleTidenes satsing?
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1268]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Show simple item record