Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBenjaminsen, Jon
dc.contributor.authorAune, Stina Moen
dc.date.accessioned2023-06-29T15:51:41Z
dc.date.available2023-06-29T15:51:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147815805:149674304
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074417
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractFokuset på sosiale media og digital markedsføring blir stadigt større, og det er et fagfelt i stor endring. Det finnes mye eksisterende litteratur på området, men med tempoet av utviklingen teknologien skjer i blir det raskt utdatert. I denne oppgaven prøver jeg å få svar på hvordan reiselivsbedrifter kan ta i bruk sosiale media for å bygge sin merkevare, og utfordringer med dette. Metoden jeg har brukt er litteraturstudie, og jeg har valgt ut og analysert syv artikler. Jeg presenterer sentrale funn fra disse, og knytter det opp mot presentert teori. Funnene viser at merkevarebygging på sosiale media er svært kundefokusert, og det er sentralt at bedrifter som ønsker å ta i bruk denne måten å jobbe på bør ha dette i fokus. Videre ser jeg at veien fra suksess til nederlag er kort, og små feiltrinn kan ha store konsekvenser.
dc.description.abstractThe focus on social media and digital marketing is constantly increasing, and it is a field of study undergoing significant changes. While there is a lot of existing literature in this area, the pace of technological development means it quickly becomes outdated. In this study, I aim to find answers to how tourism businesses can use social media to build their brand and the challenges that come with it. The method used is a literature review, where I have selected and analyzed seven articles. I present key findings from these and relate them to presented theory. The findings show that brand building on social media is highly customer-focused, and it is essential for businesses that wish to use this approach to have this in mind. Additionally, I see that the road from success to failure is short, and small missteps can have significant consequences.
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan Norske reiselivsbedrifter bruke sosiale media til å styrke sin merkevare i fremtiden?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel