Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJon Børre Benjamensen
dc.contributor.authorKenan Ilyar
dc.date.accessioned2023-06-29T15:51:45Z
dc.date.available2023-06-29T15:51:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147815805:149679791
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074421
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven undersøkte hva som motiverer reisende til å velge Airbnb som overnattingsalternativ. Motivasjonsfaktorene ble analysert ved hjelp av ulike teorier, inkludert motivasjon teorier, Maslows behovspyramide og kjøpsprosessen. Metoden som ble brukt i denne litteraturstudie hvor jeg har valgt ut og analysert 8 ulike artikler som omhandler samme tema. Oppgaven identifiserte lav kostnad, autentiske opplevelser og tilgang til lokale sosiale nettverk som de viktigste faktorene som motiverer reisende til å velge Airbnb. Videre ble det konkludert med at Airbnb og andre delingsøkonomiplattformer kan forbedre sine tjenester ved å fokusere på å fremme autentiske opplevelser og tilknytning til lokale samfunn, samt sikre høy kvalitet på overnattings- og opplevelsestilbud for å skape positive post-kjøpsopplevelser for kundene.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHva som motivere reisende å velge airbnb
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel