Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEngh, Kristin
dc.contributor.authorSpahija, Lejla
dc.date.accessioned2023-06-30T15:51:49Z
dc.date.available2023-06-30T15:51:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147650656:69514190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074777
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractTittel: En kvalitativ studie om hvordan sosiale medier påvirker ungdommers selvbilde Denne bachelor oppgaven belyser hvordan sosiale medier påvirker ungdommers selvbilde. Metoden jeg har valgt å bruke for svare på problemstillingen min er et kvalitativt forskningsintervju. Til oppgaven har jeg intervjuet tre informanter hvor alle tre er unge jenter i aldersgruppen 18-22. Oppgaven er bygget opp rundt teori og empiriske funn. De teoretiske rammeverkene som er anvendt er: (1) sosiale medier, (2) selvbilde, (3) influencere & (4) teknologisk determinisme. Begrepene som er anvendt vil hjelpe med å forstå og besvare oppgavens problemstilling. Problemstillingen «Hvordan påvirker sosiale medier ungdommers selvbilde» er også besvart sammen med et forskningsspørsmål som lyder følgende: «Hvordan kan influencere påvirke unge jenters egen oppfatning av utseende?». Jeg valgte å spisse problemstillingen slik at den fremmes godt i oppgaven ved bruk at den kvalitative metoden. Forskningsspørsmålet er også relevant og hjelper med å besvare problemstillingen godt. Informantenes syn på oppgavens problemstilling har spilt en sentral rolle for utformingen av oppgaven og det har vært med på å lede oppgaven i riktig retning. Nøkkelord: Sosiale medier, influencere, ungdommer & selvbilde.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleEn kvalitativ studie om hvordan sosiale medier påvirker ungdommers selvbilde
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel