Videospill som litteratur - Embracelet som dannelsesroman
dc.contributor.advisor | Andersen, Hadle Oftedal | |
dc.contributor.author | Madsen, Lene Louise | |
dc.date.accessioned | 2023-07-01T15:51:40Z | |
dc.date.available | 2023-07-01T15:51:40Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:146729652:73229795 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3075071 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar for seg hvordan man kan se på videospill som litteratur, ved å undersøke teori bak narrative videospill. I den sammenheng tar oppgaven for seg trekk fra sjangeren dannelsesromanen i det narrative videospillet Embracelet. Til slutt blir det tatt stilling til om de ludiske elementene i Embracelet kan videreutvikle dannelsesromanen som sjanger. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Videospill som litteratur - Embracelet som dannelsesroman | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Student papers (HF-IKS) [770]
Master- og bacheloroppgaver i Lesevitenskap / Literacy studies / Historiedidaktikk