Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMossige, Morten
dc.contributor.advisorFinnestad, Yngve
dc.contributor.authorReiestad, Sem
dc.contributor.authorLaland, Henrik
dc.contributor.authorBjørnøy, Marius Rødder
dc.date.accessioned2023-07-05T15:51:42Z
dc.date.available2023-07-05T15:51:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:130505068:70298965
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3076143
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven ble gjennomført i samarbeid med ABB. Målet med oppgaven var å omdanne tredimensjonale bildeler, som panser eller dører, til todimensjonale bilder ved hjelp av en spillmotor. De tredimensjonale objektene ble laget av ABB ved hjelp av verktøy fra SolidWorks. Bildene måtte være både presise og i høy oppløsning. På grunn av at dagens løsning er både ressurs- og tidskrevende, ønsket ABB å utforske muligheten til å bruke spillmotorer for å få en mer effektiv løsning på dette problemet. Arbeidsprosessen ble gjennomført hos ABB sin Research and Development avdeling på Bryne. Gruppen ble godt veiledet av erfarne utviklere hos ABB. Gruppen valgte å bruke spillmotoren Unity for å utvikle dette program- met. Denne spillmotoren har mange gunstige verktøy som ble brukt for å optimalisere og forbedre programmet. Oppgaven ble løst på flere forkskjellige måter innad i gruppen. Det ble laget tre løsninger som alle viste seg å være mer effektive enn dagens metode. Den generelle løsningen var å dele opp de tredimensjonale objektene og deretter plukke opp og lagre fargene i hver del. Deretter ble fargene fra hver del satt sammen til et todimensjonalt bilde i høy oppløsning.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleRaytracing based on gaming engines for use in PixelPaint
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel