Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorArasli, Huseyin
dc.contributor.authorHesthammer, Aina
dc.date.accessioned2023-07-07T15:51:45Z
dc.date.available2023-07-07T15:51:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147810336:147880452
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077160
dc.description.abstractHensikten med oppgaven er å tilegne seg kunnskap på temaet, for å kunne løse oppgavens problemstilling, «Hvordan kan bedrifter i hotellbransjen rekruttere og beholde medarbeidere fra generasjon Z?». Ved å svare på oppgaven er det samlet inn tidligere forskning på temaet, som er anvendt for å kunne komme frem til svaret. Artiklene som blir presentert i oppgaven er alle om forskjellig forskning på generasjon Z, og består av fagfellevurderte artikler og annen litteratur. Ved valg av metode, endte det på kvalitativ metode. Ut fra oppgavens struktur, måten den er bygget opp og hva den bygger på, passer denne type metode for å løse oppgaven. Strukturen i oppgaven er bygget opp på IMRoD modellen og er en case-studie. Resultatene i oppgaven består av rekrutteringstaktikker for generasjonen, og informasjon på hvordan bedrifter i hotellbransjen skal kunne holde på sine ansatte fra generasjon Z. Resultatet er fremstilt ved bruk av den tidligere forskningen som oppgaven er bygget på, hvor det er kommet frem til åtte rekrutteringstaktikker som bygger på hva som kjennetegner generasjonen og behovene deres. Videre kommer det også eksempler på hvilke tiltak bedriften kan gjøre, eller iverksette for at deres ansatte fra gen Z skal ha et ønske om å bli værende på arbeidsplassen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleHvordan kan bedrifter i hotellbransjen rekruttere og beholde medarbeidere fra generasjon Z?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-NHS) [545]
    Master- og bacheloroppgaver i International hotel and tourism leadership / serviceledelse

Vis enkel innførsel