Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorten Braak, Dieuwer
dc.contributor.authorHaugsbø, Lea
dc.date.accessioned2023-07-18T15:51:13Z
dc.date.available2023-07-18T15:51:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:148121255:21451291
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3079747
dc.description.abstractMålet med dette masterposjektet er å bidra med kunnskap om korleis norske lærarar forstår klasseleiing. For å undersøkja dette ble det gjennomført en systematisk kunnskapsoppsummering, i form av hurtigoversikt, i samsvar med Preferred Reporting Items for Systematic Review and Meta-Analyses (PRISMA). Det vart søkt systematisk i databasane ERIC og Idunn etter kvalitative, fagfellevurderte artiklar, som resulterte i 184 treff. Tolv artiklar med totalt 450 informantar, vart valt ut basert på førehandsbestemte kvalifikasjonskriterium. Data på tvers av dei inkluderte studiane vart syntetisert med tematisk analyse. Sju tema kom ut av analysen: (a) Klasseleiing handlar om å leia og leggja til rette for læringsprosessar både fagleg og sosialt og det er (b) sentralt i lærarrolla. Vidare kom fylgjande underkomponentar frem av analysen som sentralt i lærarars forståing av klasseleiing: (b1) Utfordringar i lærarrolla, (c) gode relasjonar, (d) regler, rutinar og struktur, (d1) felles forventingsfront, samt at (e) samarbeid med kollegar, både formelt eller systematisert og uformelt eller relasjonelt, er viktig for å utvikle dugleikar og kunnskap om klasseleiing. Resultata frå dette prosjektet gjev praktiske implikasjonar for skuler om at samarbeid er viktig å leggja til rette for, slik at lærarane kan utvikle og betre eigen klasseromspraksis. Samstundes bør kunnskap om klasseleiing bli eit tema i skular med vekt på interaksjonar. Dette for å bidra til operasjonalisering av relasjonsaspektet for lærarar, spesialpedagogar og andre yrker som arbeider i skulen.
dc.description.abstractThe objective of this master's thesis is to contribute to research on how Norwegian teachers understand classroom management. A systematic review was carried out to investigate this, in the form of a rapid review, following the guidelines provided by the Preferred Reporting Items for Systematic Review and Meta-Analyses (PRISMA). Systematic searches were made in the ERIC and Idunn databases for qualitative, peer-reviewed articles, resulting in 184 hits. Twelve articles, comprising a total of 450 participants, were selected based on predefined eligibility criteria. Data across the included articles were synthesized using thematic analysis. From this, seven themes were identified: (a) The goal of Classroom management is to facilitate curricular and social teaching processes and it is important in the (b) role of a teacher. Additionally, the following sub-themes were identified as significant to teachers’ understanding of classroom management: (b1) Challenges in the teaching role, (c) good teacher-student relations, (d) rules, routines, and structure, (d1) a shared understanding, and that (e) cooperation between teachers is essential for developing classroom management competence. The results of this project provide practical implications for schools, highlighting the importance of facilitating cooperation so that the teachers can develop and conduct their classroom practice. Additionally, the inclusion of classroom management as a thematic focus in schools, with an emphasis on interactions, can contribute to the operationalization of the relationship aspect
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleNorske pedagogars forståing av klasseleiing – Ein systematisk hurtigoversikt med tematisk analyse
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel