Show simple item record

dc.contributor.advisorLeibinger, Eva.
dc.contributor.authorNaustdal Storevik, Marius.
dc.date.accessioned2023-08-18T15:51:13Z
dc.date.available2023-08-18T15:51:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:147235445:148104145
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3084873
dc.description.abstractHensikt: Tema for denne mastergradsoppgåva er motivasjonsklima i kroppsøving. Hensikta med oppgåva har vært å få auka innsikt og forståing for ungdomskuleelevars oppleving av motivasjonsklima i kroppsøving. Det har blitt sett på forskjellar i opplevd motivasjonsklima mellom aktive- og ikkje aktive elevar, samt i kva grad det er korrelasjon mellom ungdomskuleelevars oppleving av meistrings- og prestasjonsklima. Teori: Det er tatt utgangspunkt i målperspektivteorien (Achievement Goal Theory, AGT). Metode: Det har blitt nytta kvantitativ metode og digitalt spørjeskjema med lukka svaralternativ. Datainnsamlinga vart gjennomført ved månadsskifte januar og februar i 2023 på ungdomskuleelevar (N=142) ved to skular i stavangerområdet der underteikna var tilstades. Analysen vart gjennomført i IBM SPSS 28. Normalitetstesten ga restriksjonar om å nytte seg av Pearson r korrelasjonsanalyse og Independent samples test. Resultat: Resultata viste at det var ein svak negativ korrelasjon mellom oppleving av prestasjons- og meistringsorientert klima i kroppsøving. I tillegg var det ein signifikant forskjell mellom dei aktive- og ikkje aktive elevane på fritida når det kom til oppleving av meistringsorientert klima. Det vart ikkje funnen signifikant forskjell mellom dei aktive- og ikkje aktive elevane når det gjaldt prestasjonsorientert klima. Dei ikkje aktive elevane scorar i gjennomsnitt litt lågare under oppleving av prestasjonsorientert klima og enda lågare score under opplevinga av meistringsorientert klima. Det var ei viss spreiing i svara som gav indikasjon på noko ulik oppleving av motivasjonsklima. Oppsummering: Gjennomgåande fokus frå kroppsøvingslærarane på dimensjonane i TARGET-rammeverket kan på sikt føre til eit meistringsorientert klima, dersom ein nyttar desse på ein hensiktsmessig måte. Ein kombinasjon av meistrings- og prestasjonsmål kan i enkelte tilfelle verke positivt for nokre elevar. Gjennomtenkt bruk av konkurranseaktivitetar kan stå fram som positivt for å vedlikehalde den ytre autonome motivasjonen. Ein må ha kompetente og utviklingsvillige kroppsøvingslærarar som unngår at dei små tilfeldigheitene som potensielt kan fremje eit prestasjonsklima oppstår. Nøkkelord: kroppsøving, prestasjonsklima, meistringsklima, TARGET
dc.description.abstractPurpose: The topic of this master's thesis is motivational climate in physical education. The purpose of the assignment has been to gain more insight and understanding into junior high school students' experience of the motivational climate in physical education. Differences in the perceived motivational climate between active and non-active pupils have been looked at, as well as the extent to which there is a correlation between secondary school pupils' experience of a mastery and achievement climate. Theory: The point of departure is the achievement goal theory (AGT). Method: A quantitative method and a digital questionnaire with closed answer options have been used. The data collection was carried out at the turn of the month in January and February in 2023 on secondary school pupils (N=142) at two schools in the Stavanger area where the undersigned were present. The analysis was carried out in IBM SPSS 28. The normality test gave restrictions on using the Pearson r correlation analysis and the Independent samples test. Result: The results showed that there was a weak negative correlation between the experience of a performance- and mastery-oriented climate in physical education. In addition, there was a significant difference between the active and non-active pupils during their free time when it came to experiencing a mastery-oriented climate. No significant difference was found between the active and inactive pupils when it came to performance-oriented climate. The inactive pupils score slightly lower on average when experiencing a performance-oriented climate and even lower scores when experiencing a mastery-oriented climate. There was a certain spread in the answers, which gave an indication of somewhat different experiences of the motivational climate. Summary: A comprehensive focus by physical education teachers on the dimensions of the TARGET framework can eventually lead to a mastery-oriented climate, if these are used in an appropriate way. A combination of mastery and performance goals can in some cases work positively for some pupils. Thoughtful use of competitive activities can be seen as positive for maintaining the external autonomous motivation. You must have competent and development-minded physical education teachers who avoid the small coincidences that can potentially promote a performance climate from occurring. Keywords: physical education, achievement climate, mastery climate, TARGET
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleLæringsklima i kroppsøving - Korleis opplev elevar på ungdomstrinnet motivasjonsklimaet i kroppsøvingsfaget?
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Show simple item record