Show simple item record

dc.contributor.advisorTøssebro, Erlend
dc.contributor.advisorKhademi, Naeem
dc.contributor.authorSøberg, Jesper
dc.contributor.authorTysdal, Magnus
dc.contributor.authorKase, Simen G.
dc.date.accessioned2023-09-06T15:51:18Z
dc.date.available2023-09-06T15:51:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:130505068:36661096
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3087782
dc.description.abstractDenne avhandlingen presenterer et system som gir tilgang til dataene i Nasjonal Vegdatabank (NVDB) for en spill-simulering av en tunnel. De primære målene var å skape en mer realistisk spillopplevelse, ved å gjøre tunnelen lik sin fysiske motpart, la spilleren kjøre kjøretøy og skape en realistisk trafikksimulering i tunnelen. For å oppnå det første målet ble det implementert et system som tillater spillet å hente data fra NVDB. Det andre målet ble oppnådd ved å la spilleren samhandle med bilen ved å gå inn og ut av den og bruke brukerinput til å kjøre bilen. Det tredje målet ble oppnådd ved å hente data fra NVDB for å simulere trafikk som tilpasser seg virkelige trafikkdata. Alle målene ble oppnådd med holdbarhet i tankene. Prosjektet er bygget for å tillate enkel oppdatering og endringer i fremtiden, i stedet for å bli erstattet senere i prosjektet av nye implementeringer.
dc.description.abstractThis thesis provides a system that grants access to the data in Nasjonal Vegdatabank (NVDB) for a game simulation of a tunnel. The primary objectives were to create a more realistic game experience, by having the tunnel resemble its physical counterpart, enabling the player to drive vehicles, and creating a realistic traffic simulation in the tunnel. To achieve the first objective, a system was implemented that allows the game to gather data from NVDB. The second objective was achieved by allowing the player to interact with the car by entering and exiting, and using user inputs to drive the car. The third objective was accomplished by retrieving data from NVDB to simulate traffic that adapts to real traffic data. All objectives were achieved with sustainability in mind. The project is built to allow for easy updates and changes in the future, rather than be replaced later in the project by new implementations.
dc.languageeng
dc.publisheruis
dc.titleVidereutvikling av 3D selvredningspill for tunnelbrann
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record